搜尋舊文

2022年10月13日

稿費相關(一):文字海鮮價

 


到底寫字值幾錢?我是毫無頭緒的。倒是想起幾件事:

一、

好多年前搞文社,攞到舊錢返嚟夠印刷。排版設計的朋友仔問起酬勞,寫文嘅朋友仔同問有無稿酬?很遺憾當時年少不懂處理,最終兩者皆無酬。

*在此事中,作者、設計師、編輯全都是消費者,我們都在消費印刷業。


二、

撈copywriter,𢭃月薪寫稿,旺季時稿量多所以很賤,淡季時稿很少就成了薪水小偷,拉勻全年就係個賤價的薪水小偷。

*在公司內,創作人只是被剝削的齒輪。


三、

輾轉做過文學雜誌,稿酬在計劃書寫定了,約是$0.6-0.8/字,詩以行計,編輯是賤價中的賤價。

*在這裡,搞雜誌的人是消費者,創作人是生產者。


四、

食開freelance 的舊同學很看得起我,久不久會叫我報價,問我寫文案的收費要怎樣計?實際上她接的job 比我要多很多,我報給她的都是隨心價,通常比$1/字高,但更常包影相、三次修改。

*在合作關係之中,我都抱all or none 心態,一定不會自己剝削自己。

.

五、

又因為撈過編輯,有不少朋友出過書。一本書靚靚仔仔,成本只係4萬起跳。大概係中學老師一個月人工,雖然風險有限,但大家食慣資助,所以無乜大賺嘅打算同壓力。

*自資出版來說,滯銷的作者是消費者,編輯、設計、印刷是生產者;暢銷的作者才是生產者。

*獲資助的出版物,作者是幸福的消費者。


六、

跟過幾壇資助計劃,稿酬變動都頗大。有試過按篇章定額出版權費,有試過按字數出。也遇過計劃持份者第二邊使大咗想cut 稿費,又遇過一句「我就係總監」打橫行嘅,私相授受式見朋友喺facebook share 出個post 都撳$500 當宣傳費。

*資助計劃中,能否體現對創作者的尊重,就靠行政人員的做化。遺憾的是,團體一般欠缺監管,行政人員做得再差,都可以擺爛罵返人「乜都無做過」。


七、

有年年話有機攞諾貝爾文學獎的大前輩早前出書徵畫,其編輯先戴頭罩話自己無酬做,徵畫都無酬。最終收夠畫稿,亦都出到畫酬。


八、

多謝你睇到呢到,最後小總結想講嘅嘢:

A)如果大家靠資助先生存到,就永遠討論唔到咩叫尊重同合理

B)如果大家再一直靠資助,大家都會覺得自己好辛苦又不被重視

C)大家再食資助,就繼續無法長遠規劃行業、組織、人才的發展


九、

到底收幾多錢好呢?我認為文章同音樂在消費的層面上相似,目前都係可複製而無損質素的東西。開adblock 上YouTube 聽my little airport 唔使錢,我都唔知道佢哋點收錢。我有以下建議:

A)收自己想收嘅,唔夠一律唔寫

B)開Patreon 自私收

C)接受寫作係間接掙取收入的途徑,成名起朵做KOL 搞讀書會講座工作坊搵

沒有留言:

WordCloud

WordCloud